Penktasis LSŽKL vasaros čemionato etapas. Skirvytė 2014 m. rugpjūčio 16-17 d.

Penktasis LSŽKL vasaros čemionato etapas
Klubai nugalėtojai iš kairės "Team Dunaev", "Meknė" ir "Eko Fishing"

2014 m. rugpjūčio 16-17 dienomis Skirvytės upėje (II betoninė krantinė) vyko paskutinysis Lietuvos sportinės žūklės klubų lygos (toliau LSŽKL) etapas, į kurį susirinko stipriausi Lietuvos žūklės klubai bei gražus būrys svečių iš užsienio šalių - Rusijos, Lenkijos, Estijos, nuo ko Lietuvos čempionatas tapo tik dar įdomesnis. Skirvytės upė rudenį visuomet dosni savo laimikiais. Dideli karšiai, plakiai, kuojos neretas žvejų laimikis, tačiau pagrindinė dominuojanti žuvis Skirvytės upėje yra plakis. Todėl ruošdamas jaukus ir žvejybos sistemėles mūsų klubas pagrinde orientavosi į plakių bei karšių gaudymą.

Situacija po keturių turų LSŽKL turnyrinėje lentelėje buvo itin intriguojanti. Pirmąją ir antrąją vietas dalinosi klubai "Eko Fishing" ir "Lifosos meškeriotojai", surinkę po vienodai - 10 taškų, trečiąją ir ketvirtąją vietas dalinosi taip pat po vienodai - 17 taškų surinkę "Tinca" ir "Pylos" klubai. Taigi, paskutinysis etapas jau nuo pat pradžių žadėjo intriguojančią kovą tarp lyderių. Juo labiau, kad ant svarstyklių padėta labai daug - Lietuvos klubų čempionų titulas.

Dieną prieš varžybas dauguma klubų surengė treniruotę. Prie Skirvytės upės išsirikiavo kone visa krantinė žvejų su įspūdingo ilgio sportinėmis meškerėmis, kurios traukė pro šalį važiuojančių dėmesį ir ne retą priversdavo akimirkai stabtelti. Nuolatinis mūsų svečias Estijos atstovas Jaak Visnapuu treniruotės metu bandė žuvį gaudyti ilgomis 9-10 metrų teleskopinėmis meškerėmis, Lenkijos klubo "lowyskonet" žvejai, kaip ir dauguma kitų klubų puikiai žvejojo sudurtinėmis 13 metrų meškerėmis, tačiau bene įspūdingiausiai atrodė Rusijos atstovų "Team Dunaev" iš Maskvos treniruotė. Aiški sportininkų disciplina, ypatinga jaukinimo taktika, jokio skubėjimo ir puikus žuvies gaudymas, kurio rezultatas kalbėjo pats už save - galybė didelių šapalų, kuojų ir plakių sugautų vos per keturias valandas. Apskritai šiuo metu Rusijos žvejai yra padarę didžiulę pažangą žūklės sporte tiek Europoje tiek ir Pasaulyje, jų laimėjimai kalba patys už save, todėl vien pastovėti ir pasižiūrėti jiems už nugaros ne tik palieka didelį įspūdį, bet ir duoda daug naudingos informacijos, kurią vėliau galima puikiai pritaikyti praktikoje. Žvelgiant į ateitį, Lietuvos žvejams sportininkams reikėtų daug pasimokyti iš užsienio (Rusijos, Lenkijos) svečių, kurie atvykę į mūsų šalį diktuoja mums aukštosios žūklės madas. Labai džiugu, kad šį kartą sulaukėme svečiuose ir moterų - pas mus atvyko viešnia iš kaimyninės Lenkijos Emilia Kondrusik ir pademonstravo, kad moka ne blogiau gaudyti žuvį už mūsų žvejus sportininkus.

Klubas "Eko Fishing" surengė treniruotę A zonoje, kurios metu per dvi valandas mes pagavome stambių plakių ir puikų karšį. Atsižvelgiant į tai, kad treniruočių metu buvo sugauti vos du karšiai, tai buvo neblogas rezultatas. Didžiausią dėmesį treniruotės metu mes skyrėme ne pačiam gaudymui, bet stebėjimui - kur, kokia ir kaip pasiskirsčiusi stovi žuvis. Buvome pasiruošę ir bolonines meškeres, nes rudenį A zonoje žuvis neretai stovi kiek toliau nuo kranto ir ją galima pasiekti tik meškere su rite. Šįkart žuvis buvo pakankamai arti kranto ir boloninių meškerių neprireikė. Gaudėme 13 metrų sudurtinėmis meškerėmis, nuo 6 iki 14.5 gramų diskinėmis plūdėmis, pagrindinis valas 0.165 mm., pavadėlio storis 0.130 mm. Sistemėlę sudarė pagrindinis svoris nutolęs 60 cm. nuo kabliuko ir du maži Nr. 10 švineliai užspausti atitinkamai 45 cm. ir 30 cm. nuo kabliuko. Pavadėlio ilgis 30 cm. Žuvis kibo beveik kiekvienu pravedimu. Pradžioje gaudėme labai lengvomis 6 gr. plūdėmis greitai vesdami masalą, o srovei ėmus stiprėti perėjome prie sunkesnių 14.5 gr. plūdžių.

Tuo tarpu "Tiem Dunaev", kas mus tikrai nustebino, treniruotės metu išskirtinai gaudė didelę žuvį. Pastebėjome, kad jie naudoja klijuotas su akmenėliais musės lervas. Taip pat atkreipėme dėmesį, jog Rusijos atstovai sauso jauko nemeta iš rankos, o visą jauką, tiek sausą, tiek ir musės lervas pateikdavo išskirtinai jaukinimo kaušeliu. Taip yra daroma tuomet, kai norima pritraukti didelę žuvį į žvejybos vietą. Pasirinkę šią jaukinimo taktiką Rusijos atstovai sėkmingai gaudė stambius šapalus bei plakius.

Po treniruotės mes padarėme tokius pastebėjimus:
- A sektoriuje kibo stambesnė žuvis nei B ir C sektoriuje.
- A sektoriuje buvo daugiau šapalų ir karšių kibimų.
- C sektoriuje vyravo nedidelės kuojos ir maži plakiai.

Išaušo pirmoji varžybų diena. Nuaidėjus starto signalui prasidėjo tikras "bombardavimas". Į vandenį pradėjo kristi milžiniškas kiekis įvairių jaukų, molio ir gyvų masalų. Dauguma sportininkų startinio jaukinimo metu metė jauko rutulius iš rankos, kiti startinį jaukinimą darė jaukino kaušeliais. Svarbu buvo, kad startinis jaukas būtų stipriai suspaustas. Toks jaukas veikia labai ilgai prie dugno viliodamas žuvį. Likęs jaukas turi būti paruoštas taip, kad iširtų iš karto. Klubas "Eko fishing" pasirinko visiškai paprastą jauką su daug aromatikos, kuri šiuo metų laiku turėjo labai tikti Skirvytėje. Tradiciškai pasirinkome Sensas firmos jaukus - 1kg. Sensas Riviere, 1 kg. Sensas Bremes, 0.5 kg. biskvitas, 0.5 kg. Copra melasa, 1 kg. klijai PV-1, butelis Aromix Brasem, du pakeliai Double Vanille. Mes atsisakėme šutintų kanapių, taip pat kukurūzų ir lengvinančių  jauko priedų tikėdami, kad toks jaukas netrauks mažų kuojų.

Prasidėjus varžyboms kilo didelis vėjas ir lietus, kuris labai apsunkino žvejybos sąlygas - trukdė tinkamai pateikti masalą žuviai, didelės bangos neleido laiku fiksuoti žuvies kibimų - dažnai masalas buvo nunešamas net nepastebint. A sektoriuje, kuriame žvejojo Vytautas Leonas, pradžia mums buvo labai sunki. Apėmė jausmas, kad aplink priešininkai gaudo, o mes stipriai atsiliekame. Tačiau viltį kėlė tai, kad pas Vytautą žuvis stambesnė. Po truputį situacija ėmė taisytis ir mes įgavome tinkamą tempą pradėję daugiau jaukinti grynu jauku. Uodo trūklio lervų nenaudojome, siekdami išvengti mažų žuvų. A zonoje žvejoję Rusijos atstovai beveik be konkurencijos nuo pat pradžių puikiai gaudė šapalus ir plakius. Be jokios abejonės, vyraujančias žuvis sektoriuje lėmė ir burtai. Buvo tokių zonų, kuriose stambi žuvis apskritai nesilaikė ir reikėjo gaudyti tik nedideles kuojas, kurias gaudant geriausiu atveju galima buvo užimti 6-8 vietą sektoriuje. Mes pastebėjome, kad norint sėkmingai gaudyti didesnius plakius reikėjo naudoti kuo stambesnį masalą 4-5 musės lervas su dviem matiliais, bei kuo tolygiau jį pravesti pro jauko zoną tiesia linija. Tam šiek tiek prasiilginome valo atstumą tarp plūdės ir meškerės galiuko. Labai svarbu buvo tinkami kabliukai, kadangi Skirvytėje kabliukas gauna didelę apkrovą ir greitai atšimpa. Šįkart pasitikėjome tik Sensas 3405 ir 3410 serijos kabliukais. Atskirą dėmesį skyrėme ir molio parinkimui. Pasirikome upinį molį, kuris, kaip vėliau pastebėjome, buvo truputį per stiprus ir jaukas nedirbo kaip reikėjo. Nuaidėjus signalui skelbiančiam varžybų pabaigą paaiškėjo, kad A zonoje daugiausiai žuvies - 22.100 kg. sugavo Rusijos sportininkas Jurij Radugin, atstovavęs klubą "Meknė". Antrąją vietą zonoje iškovojo Maksim Kusmarcev iš klubo "Team Dunaev", sugavęs 19.920 kg., trečiąją "Eko Fishing" atstovas Vytautas Leonas sugavęs 14.720 kg. žuvies.

Varžybų pradžia B zonoje, kurioje žvejojo Aurimas Verbliugevičius, mums buvo taip pat sunki. Varžybų metu nuolat keitėsi upės srovė. Pradžioje reikėjo gaudyti 20 gr. plūdėmis, vėliau puikiai buvo galima žvejoti su 10-12 gr. diskinėmis plūdėmis. Gylis zonoje svyravo tarp 4.5-5 metrų ir nors žuvis mums kibo stambesnė, deja vėliau mes neišvengėme pauzių, kurių metu žuvis dingdavo ir kurį laiką mes nieko nepagaudavome. B sektoriuje stabiliu žuvies gaudymu išsiskyrė taip pat Rusijos atstovai. Nors atrodo paradoksalu, tačiau rusai bet kuriame sektoriuje galėjo privilioti šapalą ar didelę kuoją, ko mums padaryti nepavyko. B zonoje užtikrintai laimėjo puikiai gaudęs Segei Kusmarcev iš klubo "Team Dunaev", sugavęs 27.100 kg. Antras komandos "Tinca1" siela Rolfas Bitinas sugavęs 15.360 kg., trečias klubo "Pyla" atstovas Tadas Gustaitis viso sugavęs 13.120 kg. "Eko Fishing" atstovas Aurimas sugavo 10.920 kg. ir liko šeštas zonoje.

C zonoje, kurioje žvejojo Andrius Krovošejevas, užtikrintai nuo pat pradžių įsiveržė į priekį Rusijos atstovas Aleksandr Dunaev ("Team Dunaev"), kuris ir laimėjo zoną sugavęs 18.930 kg., Antrąją vietą užėmė Tinca1" atstovas Arūnas Koska sugavęs 14.320 kg., trečioje vietoje liko Estijos atstovas Enno Toomla sugavęs 12.010 kg. Andrius Krivošejevas sugavęs 9.960 kg. liko 9 zonoje.

Rezultatai po pirmosios dienos mūsų klubo nedžiugino. Svečiai iš Rusijos užėmė pirmas vietas savo sektoriuose, o "Team Dunaev" užtikrintai įsitvirtino pirmoje vietoje su 4 taškais. Antroje vietoje įsitvirtino klubas "Tinca1" su 12 taškų, treti klubas "Meknė" - 13 taškų. Ketvirtoje vietoje "Eko Fishing" 2, penktą ir septintą vietas dalinosi net trys komandos "Eko Fishing", Lifosos meškeriotojai" ir "Pyla" surinkę vienodai - po 17 baudos taškų. Taigi, situacija darėsi dar labiau įtemta, nes nei "Eko Fishing", nei "Lifosos meškeriotojai" vieni nuo kitų neatitrūko, kas reiškė, kad Lietuvos čempionai spręsis tik po antros dienos kovos. Tuo tarpu klubas "Tinca1" labai aiškiai pareiškė, kad juos tenkins tik vieta trejetuke.

Išaušo antroji varžybų diena.  Koreguojame molį. Renkamės tokį, kuris iš karto iširtų vos pradėjus dajaukinimą. Tam pasirinkome mūsų draugų iš Lenkijos klubo "Lowyskonet" rekomenduotą rišantį molį "glina wiazaca". Jauko sudėtį paliekame tokią pat. Po ištrauktų burtų paaiškėjo, kad antrąją dieną A zonoje gaudys Andrius Krivošejevas,  B zonoje Vytautas Leonas, C zonoje Aurimas Verbliugevičius.

Nuo pat pradžių A zonoje stipriu startu varžybas pradėjo Rolfas Bitinas, Alexandr Dunaev bei Tadas Gustaitis iš klubo "Pyla". Jų tempas buvo didelis ir dėl pirmų trijų pozicijų zonoje jie varžėsi iki pat varžybų pabaigos. Deja Lietuvos sportininkai nesugebėjo tinkamai pasipriešinti svečiams iš Rusijos ir A zoną užtikrintai laimėjo Alexandr Dunaev, sugavęs 26.750 kg. žuvies. Antrąją vietą užėmė "Pyla" atstovas Tadas Gustaitis, sugavęs 13.570 kg., trečiąją puikiai finišavęs Audrius Unikas iš klubo "Lifosos meškeriotojai", sugavęs 12.690 kg. žuvies. "Eko Fishing" atstovas Andrius Krivošejevas sugavo 10.300 kg. ir liko penktas sektoriuje.

B zonoje po starto signalo, skirtingai nei pirmąją dieną, dėka tinkamai parinkto molio, žuvis mums pradėjo kibti iš karto. Nors žuvis kibo truputį mažesnė nei vakar, tačiau buvo stabilumas. Po kurio laiko žuvis pastambėjo, ir mes turėjome du rimtus kibimus, kurių deja, nerealizavome. Žuvis pasirodė pernelyg didelė, nes ištempusi visą amortizatorių nesustojo ir perlenkusi kone trečdalį sudurtinės atitrūko. Po tokio kibimo žuvis viską išbaidė ir mums reikėjo paduoti daugiau jauko, kad viskas grįžtų į savo vėžias. Nežiūrint to, su visomis užduotimis mums pavyko susitvarkyti puikiai ir B zonoje žvejojęs Vytautas Leonas užėmė pirmą vietą savo zonoje sugavęs 16.320 kg. Antrąją vietą užėmė "Lifosos meškeriotojų" atstovas Izidorius Unikas sugavęs 15.820 kg. Trečiąją vietą laimėjo Jurij Radugin atstovavęs klubą "Meknė" ir sugavęs 15.570 kg.

C zonoje "Eko Fishing" atstovas Aurimas Verbliugevičius iš kairės varžėsi su Jonu Jablonskiu iš "Meknės", kuris be didesnių pauzių žvejojo visą varžybų laiką. Iš dešinės Aurimui sėdėjo gan stiprus "Tinca1" atstovas Arūnas Koska, po pirmo turo užėmęs antrą vietą zonoje. Įpusėjus varžyboms Arūnas sulaukė bonusinio kibimo, žuvis ištempė visą gumą ir deja, atitrūko. Nors C zonoje mes neturėjome "bonusinės" žuvies kibimo, tačiau turėjome kiek mažiau pauzių ir Aurimui pavyko užimti trečią vietą zonoje sugavus 15.040 kg. žuvies. Pirmas C zonoje buvo Segei Kusmarcev iš "Team Dunaev", sugavęs 20.860 kg., antras Jonas Jablonskis sugavęs  16.050 kg.

Antrąją dieną "Eko Fishing" surinko 9 baudos taškus ir komandinėje įskaitoje buvo antri. Pirmoje vietoje vėl nepralenkiami buvo svečiai iš Rusijos "Team Dunaev". Kol buvo skaičiuojami galutiniai rezultatai su nerimu laikėme kumsčius. Neilgai trukus paaiškėjo, kad susumavus abiejų dienų rezultatus pirmąją vietą užėmė svečiai iš Rusijos "Team Dunaev" per abi dienas surinkusi vos 12 baudos taškų ir sugavusi 126.960 kg. žuvies. Antroje ir trečioje vietoje esančios komandos "Meknė" ir "Eko Fishing" surinko po lygiai taškų - 26 ir jų vietą nulėmė sugautos žuvies svoris, kuris buvo didesnis "Meknės" komandos, sugavusios  82.560 kg. Trečiąją vietą iškovojo klubas "Eko Fishing" per abi dienas  sugavęs 76.960 kg. žuvies.

"Team Dunaev"

Penktasis LSŽKL vasaros čemionato etapas.
"Meknė"

"Eko Fishing"

Asmeninėje įskaitoje nepralenkiami buvo Rusijos atstovai. Pirmąją vietą asmeninėje įskaitoje laimėjo "Team Dunaev" atstovas Sergei Kusmarcev per dvi dienas surinkęs vos du baudos taškus ir sugavęs 47.960 kg. žuvies. Antrąją vietą iškovojo Aleksandr Dunaev surinkęs taip pat du baudos taškus ir sugavęs kiek mažiau - 45.680 kg., trečiąją vietą iškovojo keturis taškus surinkęs Jurij Radugin, atstovavęs klubą "Meknė", kuris sugavo  37.670 kg. žuvies. Ketvirtoje vietoje liko tiek pat baudos balų surinkęs, tačiau mažiau žuvies svorio sugavęs "Eko Fishing" atstovas Vytautas Leonas.

Penktasis LSŽKL vasaros čemionato etapas. Skirvytė 2014 m.
Varžybų Nugalėtojai iš kairės A.Dunaev, M.Kusmarcev ir J. Radugin

Susumavus viso vasaros sezono rezultatus komandinėje įskaitoje Lietuvos čempionais antrus metus iš eilės tapo klubas "Eko Fishing", o Lietuvos čempiono vardą asmeninėje įskaitoje iškovojo "Kėdainių lifosos" klubo veteranas Izidorius Unikas. Didžiausi sveikinimai čempionams!

Pasibaigus 2014 m. vasaros sezonui dėkojame visiems varžybų dalyviams, klubams bei užsienio svečiams už puikią konkurencinę kovą ir tikimės kitąmet vėl suremti meškeres prie vandens.