"EKO FISHING" ŽVEJYBA BIRŠTONE

Liepos mėnesio pradžia. Sinoptikai žada lietų, tačiau kuomet iki Lietuvos plūdinės meškerės III etapo varžybų lieka ne daug laiko, nebėra laiko laukti gražaus oro. Reikia vykti ir tikrinti varžybų vietą, testuoti jaukus, atstumus, masalus ir vietines Birštono žuvis.

Birštone mus pasitinka vienišas prie kranto prisišvartavęs laivas, laukiantis "klientų" ir  trys vietinės žvejų valtelės, lėtai plaukiančios pasroviui. Ant kranto keletas dugninės meškerės mėgėjų, kurie pakalbinti papasakojo, kad prieš savaitę labai gerai kibo karpiai, o dar prieš savaitę karšiai, o dabar nieko... Jau nuo senų laikų, vietinių žvejų valtys šioje vietoje visuomet būdavo signalas, kad žuvies čia tikrai yra. Štai tokią informaciją turėjome :)

Taigi, ruošiame meškeres, maišome klasika tapusį Sensas Gros gardons. Paskutiniu metu pastebime, kad jaukas turi būti kuo paprastesnis todėl maišome 1 kg. Gros gardons,  0.5 kg. priedo copra melasa ir įdedame upinio molio. Ant kranto išsirikiuojame greta vienas prie kito. Iš anksto buvome susitarę, kad vieni žvejosime 5 metrų atstumu, kiti 9 m., treti 13 m. atstumu nuo kranto. Mūsų treniruotės tikslas - surasti tinkamą atstumą, kaip toli stovi žuvis nuo kranto. Atrasti tinkamiausią masalo ir jauko pateikimo būdą. Sistemėlės klasikinės. Plūdės svoris 1.5 gr. Žemiau pagrindinio svorio du maži švineliai, užspausti lygiais atstumais vienas nuo kito.

Pradedame žvejoti. Pirmoji žvejybos valanda praeina labai greitai. Ji parodo, kad prie kranto didesnės žuvies nėra. Srovė buvo labai maža, todėl čia buvo labai daug gružlių, saulažuvių, mažų kuojų, viena kita aukšlė, kurių būrelius vaikė ešeriai ir vietinės lydekos. Pastebėjome, kad 5 m. ir 9 m. nuo kranto atstumu žuvis kibo tokia pat maža. Įdomu buvo tik koks jų svoris gali būti sugautas per 3 valandas, ar su tokiu svoriu galima konkuruoti varžybose.

Žuvies dydis su 5 m. meškere ir 13 m. meškere

Toliau nuo kranto situacija buvo kardinaliai kita. Gylis čia buvo apie 2.80 m., žuvis kur kas didesnė. Po pradinio jaukinimo pradėjo kibti 150-200 gr. kuojos, kurių kibimas tęsėsi apie valandą laiko. Pagrindinis masalas - uodo trūklio lerva. Susilpnėjus kibimui, mūsų komandos narys Andrius pakeitė taktiką. Pradėjo jaukinti klijuotomis musės lervomis, sunkino ir keitė sistemas. Vietoje greito masalo pravedimo Andrius pasirinko 4 gr. disko formos plūdę, kurios laikymas vienoje vietoje ("ant stop") netrukus davė rezultatų. Andrius sulaukė paspaudimo ir meškerės amortizatorius nutįso į upės vidurį. Kas užkibo, neaišku... Mūsų pavadėlis 0,11 mm., kabliukas Nr.17. Šansų nedaug. Žuvis apsisuka ir keliauja į vieną pusę, vėliau į kitą, bet prie kranto neplaukia. Po gerų 10 minučių 3.1 kg. Nemuno karpis jau buvo mūsų sietelyje. Tądien tai buvo antras karpis sugautas mūsų treniruotės metu. Pirmasis buvo ištrauktas pačioje treniruotės pradžioje greta žvejojusio kolegos. Taigi, vietiniai žvejai tikrai nemelavo, karpiai tikrai kibo.

Musės lervų klijavimas su Sensas Maggot fix

Vėliau mums užkibo ir karšis, ir keletas plakių. Pastebėjome, kad žuvis labai teigiamai reagavo į jauką. Vos tik papildomai pajaukinus, žuvis suaktyvėdavo. Po truputį artėjo treniruotės pabaiga. Pamąstymams tikrai dar yra vietos, nors aiškėja pagrindiniai aspektai, tačiau lieka neatsakytas klausimas - kas kimba toliau, vagoje. Į šiuos ir kitus klausimus dar turėsime atsakyti sekančių treniruočių metu.

Karpis 3 kg. 100 gr.

Praėjo savaitė. Vėl vykstame į Birštoną. Tikslas - boloninė meškerė ir didžiosios Nemuno žuvys. Atlikome keletą treniruočių su bolonine meškere ir sugavome stambių plakių. Pagrindinė taisyklė žvejojant bolonine meškere, kad plūdę čia reikėjo pravesti toje vietoje, kur ėjo upės vagos kraštas. Kai kur jis buvo arčiau kranto, kai kur truputį toliau. Srovė ten taip pat buvo nevienoda ir priklausė nuo vėjo krypties. Kartais galima buvo žvejoti su 8 gr. plūde, o pakilus vėjui, reikėjo ir 12-14 gr. plūdės. Toli nuo kranto turėjome daug smulkios žuvies kibimų, tačiau ištraukta viena kita stambesnė žuvis situaciją keisdavo kardinaliai. Taigi, varžybos artėjo, o neatsakytų klausimų liko dar daug. Tikimės į juos atsakyti prieš varžybas. Kaip klubui sekėsi varžybų metu, kas pasiteisino, o kas ne, skaitykite jau artimiausiu metu.