Balskų užtvanka, žvejyba su “match“ tipo meškerėmis.

Prabėgus pirmam 2015 LSŽKL turui upėje, grįžtant namo su kolegomis jau planavome žvejybą sekančio turo varžybų vietoje – Balskų užtvankoje.  Varžybos toje vietoje  išskirtinės dėl kelių priežasčių.  Gaudymo įrankiai - tik  match ar bolo meškerės su ritėmis. Varžybų vieta yra nauja , todėl nepažįstama daugeliui dalyvių. Taigi sutartą dieną,  su kolega susikrovę įrankius, pašarus ir masalus pajudėjome link Balskų.   Žvejybos tikslas buvo pabandyti kelių kombinacijų, skirtingų spalvų, skirtingo stambumo pašarus, bei  išsiaiškinti dominuojančias žuvų rūšis ir jų būriavimosi vietas.

Balskų užtvanka - Sensas receptas

Epiceine Noire 0,5kg.
Aromix Chenevis 0,5L
Kukurūzai De mais Fin 0,5L

Atvykus prie telkinio jau matome kolegas iš Gargždų klubo „Pyla“ , kurie baigia pasiruošimo darbus ir ruošiasi žvejoti. Pasisveikinę, skubame ruošti savo žūklės įrankius, nes labai nekantraujame atidaryti  sezoną „match“ tipo meškerėmis.  Gylis žūklės vietoje didesnis nei  3m., todėl naudojome “wagler’ius” t.y. slankiojančias plūdes. Valas “slaideriams” reikalingas pakankamai storas -~0,2mm. Pūtė ypatingai stiprus priešpriešinis vėjas, todėl sistemoms ruošti pasirinkome pakankamai sunkias 3+12g.  3+15g. 3+18g.  plūdes. Pagrindinį švino  svorį tvirtinome apie 70 cm nuo suktuko. Svarbiausia, kad pagrindinė švinų grupė būtų sudaryta iš 3-4 skirtingo dydžio švinų grupės. Didžiausias švino rutuliukas turi būti viršuje, mažiausias- apačioje. Toks švinukų išdėstymas sumažina susipainiojimo tikimybę.  Prie suktuko pridėjome keturis  8 numerio droperius, kuriuos atsižvelgus į žuvies norus, galima stumdyti tarp suktuko ir pagrindinės švino grupės.

Pasiruošimas vyko sklandžiai. Pradėjus  šerimą, atsisveikinti stabtelėjo “Pylos” vyrai  ir pranešė “nekokias” naujienas.  Visiškai nekibo, rezultate pagautos kelios smulkios žuvelės. Tokia žinia kiek išmušė iš vėžių, tačiau išėjo į naudą.  Pradedam šerti, stengiamės sušaudyti pašarą su “ragatke” kuo tiksliau, nes tikimės , kad žuvies bus mažai, todėl tik tikslumo dėka galime tikėtis sėkmės. Gaudom su kolega skirtingais atstumais nuo 25 iki 35m. Po šėrimo žuvis greičiau susirinko prie šviesaus pašaro tolimesniu atstumu, su nedidelėm pauzėm žuvys keliavo į krantą. Po pusvalandžio kolegai , kuris gaudė  tamsiu pašaru, taip pat prasidėjo  stabilus   įvairios žuvies kibimas. Kibo daugiausiai plakiai, kuojos, bei keletas ešerių ir aukšlių. Išbandėme skirtingus švinukų išdėstymo variantus.  Žuvys “stovėjo” aukščiau virš dugno, todėl geriausiai pasiteisino kai visi “droperiai” buvo sustumti prie pagrindinių švinų, o suktukas labai lėtai skandino pavadėlį. Geriausiai tiko SENSAS 3410 16-18Nr.kabliukai. Pavadėlių storį rinkomės skirtingą pagal meškerės  standumą. Kolega puikiai gaudė 0,08-0,1mm. storio pavadėliais su Ultra Light match meškere. Kietesnės akcijos meškerėms aš naudojau 0,11-0,13mm. pavadėlius.

Pasibaigus žvejybai beliko pasidžiaugti puikiu laimikiu. Per 3h pagavome po 3-4 kg žuvies. Nors žvejyba ir nebuvo labai lengva, tačiau patyrėme daug gerų emocijų.  Tikimės  pažvejoti šiame puikiame vandens telkinyje vasaros pabaigoje ir  sugauti dar didesnių trofėjų, kuriais garsėja Balskų užtvanka.